Betingelser

Villkor

Naturplank.dk:s produkter är tillverkade av naturmaterial. Därför är enstaka kvisthål, sprickor samt skavanker en naturlig del av materialet.

Betalning

Vi erbjuder betalning med betalkort.
Alla data som skickas i samband med ett köp med betalkort krypteras med SSL, vilket betyder att endast Bambora kan läsa informationen.

Leverans

Naturplank.dk skickar möbelbeställningar på valda datum.

Grundregeln är att vi levererar ordrar på söndagar. Vi levererar beställningar till Fyn-Själland under ojämna veckor och till Jylland under jämna veckor. Speditören kontaktar dig på onsdagen före leverans och kommer överens om en tidpunkt för leveransen.

* Alla bordsben och hyllor skickas med GLS.

Du kan läsa mer om våra olika leveranssätt här.

Viabill

Du kan läsa allt om villkoren för att hantera din betalning genom Viabill. Här kan du läsa mer.

Reklamationsrätt

Naturplank ger två års reklamationsrätt enligt köplagen för tillverknings- och materialfel som uppstår vid normal användning av produkten. Reklamationsrätten omfattar inte fel, skador eller slitage som uppstår direkt eller indirekt genom handhavandefel, dålig skötsel, våld eller obehöriga ingrepp. Reklamationer om fel och brister som borde uppdagas genom normala undersökningar av produkten ska rapporteras till Naturplank inom rimlig tid. Varan kan sedan returneras för reparation, byte eller kreditering beroende på avtal. Vid reklamationer står Naturplank för omkostnaderna för returnering inom rimliga ramar.

Reklamation och returnering av varor

Vid fel, brister eller uteblivna leveranser hänvisas till:

Naturplank.dk ApS
Vesterbyvej 16
6740 Bramming

Tel. +45 71 74 70 19

E-post: kontakt@naturplank.dk

Naturplank.dk ApS står inte för omkostnader för eventuella returer.

Information ska skickas via e-post till Kontakt@naturplank.. Meddelandet ska innehålla en beskrivning av skadans omfattning samt en bifogad bild som tydligt visar skadan.

Produkter ska returneras till:

Naturplank.dk ApS
Vesterbyvej 16
6740 Bramming

Observera att vi inte löser ut rekommenderade försändelser. En produkt kan också returneras om kunden avböjer mottagning eller om varan lämnas personligen till oss. Det är inget krav, men underlättar handläggningen om paketet kompletteras med utförlig information; till exempel en kopia av orderbekräftelsen, registreringsnummer och kontonummer till ett bankkonto som kan användas för återbäring, en kopia av eventuell tidigare korrespondens osv.

Återbäring

Vid returer eller förbetalda varor som avbeställs för leverans ska hela eller delar av köpeskillingen återbäras. Återbäringen sker till det betalkort som användes då varan beställdes.

Material 

Inom naturplank dk ApS använder vi uteslutande möbeltorrt trä, det vill säga att träet ugnstorkats ned till 8–10 % . Tänk dock på att trä är en naturprodukt som anpassar sig efter den temperatur och luftfuktighet som råder i rummet där möbeln placeras.

Ångerrätt

För våra standardprodukter utan anpassningsmöjligheter gäller den allmänna ångerrätten. Om du ångrar ditt köp ska detta senast anmälas till oss 14 dagar efter köpet och returnera försändelsen senast 14 dagar efter att ångerrätten åberopats.

Våra specialanpassade produkter omfattas inte av ångerrätten. Detta beror på att det är fråga om specialprodukter som är tillverkade efter kundens specifikationer och att dessa produkter har en tydligt personlig prägel.

Skicket på varan när den returneras

Du har ensam ansvar för eventuell värdeminskning som beror på annan hantering än vad som är nödvändig för att fastställa typen av vara, varans egenskaper och sättet som den fungerar på. Du kan med andra ord prova varan på samma sätt som du skulle i en verklig butik.

Om varan används på annat sätt än vad som beskrivs ovan, betraktas varan som använd, vilket innebär att du, beroende på varans handelsvärde, bara får igen en del eller inget av köpeskillingen.

För att vara berättigad till hela köpeskillingen, måste du hantera varan på samma sätt som i en verklig butik. Du får prova varan, men inte använda den på riktigt.

Sekretesspolicy

Företaget förstår och respekterar vikten av sekretess på internet. Företaget röjer inte information om kunder/användare för tredje part, såvida detta inte är nödvändigt för att genomföra en transaktion. Företaget kommer inte att sälja ditt namn, din adress, din e-postadress, kreditkortsinformation eller personuppgifter till tredje part utan att först inhämta tillstånd från dig.

Hantering av tvister

Vänd dig till (Kontakt@naturplank.dk) om du har invändningar mot ditt köp. Om vi inte hittar en lösning kan du lämna ett klagomål till relevant person inom området, såvida villkoren för detta är uppfyllda.

Klicka på länken här för att hitta rätt person.

Den senaste versionen av försäljningsvillkoren är D 01.03.2021